Які гальмівні колодки краще або рейтинг гальмівних колодок

Гальмівні колодки, хоча і не потребують заміни як фільтра і мастила кожні 10-15 тисяч, але все ж таки розходник. У одних вони зношуються за 25 тисяч, у інших за 50. Але питання заміни рано чи пізно стає актуальним для кожного автовласника.

які гальмівні колодки краще

Матчастина або як працюють гальмівні колодки

Навіщо взагалі потрібні гальмівні колодки,точніше як вони працюють? Весь процес від початку до кінця виглядає так:

  • Ви натискаєте на педаль гальма
  • Зусилля педалі стискає гальмівну рідину в гідравлічній системі
  • Рідина штовхає поршень гальмівного супорта
  • Поршень рухає колодки і вони притискаються до гальмівного диску
  • Автомобіль сповільнюєтьсяяк працюють гальмівні колодки


Колодки, як і диски, зношуються тому, що труться один об одного. Колодки м’якші, тому їх вистачає на менший пробіг. Враховуючи, що колодки дешевші за диски – це логічно. Хоча бувають і перекоси – іноді занадто жорсткий диск дуже швидко «з’їдає» занадто м’які колодки. Або навпаки – занадто жорсткі колодки «вгризаються» в диск або псують його нерівномірним зносом. Іноді погані відгуки пояснюються саме невідповідністю при виборі колодок до дисків. Із чого складається гальмівна колодка. Основні елементи – це металева пластина і фрикційний матеріал. На першу наноситься другий – методом пресування або запікання при високих температурах. Останній вважається більш надійним – його використовують усі провідні виробники. Склад фрикційного матеріалу – ключова характеристика гальмівної колодки. Від нього залежать властивості продукту. І кожен виробник готовий як завгодно розхвалювати свій склад, але при цьому ніколи не розповість точно, що саме до нього входить. Зате точно повідомить, що не входить. Відколи була доведена шкідливість азбесту і він був заборонений, всі відмовились від його використання. Також з 2020 року в Євросоюзі і трохи пізніше в США почне діяти заборона на використання міді – тому з часом її теж виключать. За формою та розмірами гальмівні колодки мають серйозні відмінності в залежності від використання на авто – вони можуть бути прямокутними а не краплеподібними, мати «вусики» для кріплення в супорті або не мати. Також колодки можуть бути оснащені датчиками зносу ABS.

Практика: коли замінювати гальмівні колодки, чому вони скриплять та інші питання

В практичній частині розглянемо основні питання, які виникають у кожного автовласника.

еоли міняти гальмівні колодки

Коли замінювати гальмівні колодки і як часто це робити? Середня оцінка ресурсу даної запчастини – близько 50 тисяч кілометрів. При регулярному ТО кожні 10-15 тисяч ваш механік, якщо він відповідальний, сам попередить про майбутню заміну колодок. Також в більшості сучасних гальмівних систем присутній датчик зносу. Колодка зносилася – загориться лампочка.

Також можливо оцінити стан деталі самостійно. Мінімальна товщина фрикційного шару складає 2 міліметри. Хоча краще задумуватись про заміну десь на 5 міліметрах. Так у вас буде запас часу доки ви придбаєте колодки та доїдете до СТО.

Досить важливе питання,яке хвилює багатьох – чому скриплять гальмівні колодки. Про це можна писати окрему статтю, але в основному це не проблема самих колодок. Якщо тільки ви не придбали відверто дешеві деталі. Ми б хотіли потішити вас, розказавши що ось ці колодки скриплять, а ось ці не скриплять. Але практика підказує – що так себе поводити можуть будь-які колодки,навіть найдорожчі. Або із-за жорстких умов експлуатації – частих різких розгонів і гальмувань. Або із-за невірного підбору – іноді диски і колодки різних виробників просто не хочуть існувати разом. Або із-за поганого стану самого диска. Існують і «обов’язкові» скрипи – наприклад, доки нові колодки притираються або коли виробник встановив спеціальну сигнальну пластинку,котра оповіщає про необхідність заміни.

Рейтинг гальмівних колодок

FERODO

гальмівні колодки ferodo

Якщо у вас є можливість поспілкуватись з досвідченими автовласниками, які ще й самі перебирали свої авто, то від них ви почуєте «феродо» як назву колодки в принципі. Американці виробляють їх вже більше 100 років. Колодки випускаються одною серією Eco-Friction, яка замінила серію Premier (вона залишилась тільки для вантажних автомобілів). Колодки не містять міді. За словами виробника вони на 20% ефективніші, ніж у конкурентів (хоч і на визначених моделях). Стоять «в оригіналі» у Mercedes-Benz C-Class з березня 2014 року і у Audi A4 з вересня 2015 року. Наприклад, гальмівні колодки на Шкоду Октавію А5, від цього виробника, найчастіше замовляють в нашому магазині, тому що вони нічим не поступаються оригінальній продукції, а ціна значно нижча.

TRW

гальмівні колодки TRW

Ще одні американці, які допомагали будувати автомобільну галузь. З 2014 року вони є частиною концерну ZF. Їх продукція встановлювалась на конвеєрах по сбору автомобілів настільки широко, що один із типів гальмівних систем отримав назву TRW. Серія COTEC вважається базовою, але має перевагу перед конкурентами – в період «прикатки» вони гальмують на 7 метрів швидше аналогів. Серія DTEC – це ті самі COTEC, але з технологією малого виділення пилу. Для автомобілів з легкосплавними дисками це дійсно перевага. Наприклад, гальмівні колодки на Рено Кенго 2 або гальмівні колодки на Рено Меган 3 від виробника TRW постачаються на складальний конвеєр. Тому спеціалісти нашого магазин рекомендують купувати саме цей бренд , як альтернативу «оригіналу».

ZIMMERMANN

гальмівні колодки zimmermann

Компанія Otto Zimmermann можливо і не має такої багатої історії, але якість їх продукції оцінили багато німецьких автовиробників і використовують ці деталі «в оригіналі». Базова серія колодок встановлюється на конвеєрі BMW та гарантує комфортне гальмування та довгий термін служби. Серія rd:z – це безпилові колодки. Вони не тільки залишають менше пилу на дисках,але і вдвічі краще гальмують.

REMSA

гальмівні колодки remsa

Єдиний в даному списку виробник, якого не вважають представником преміум класу. Можливо, по статусу і історичним досягненням він дійсно не дотягує до інших, але за якістю продукції не відстає. А враховуючи, що ціна на ці колодки знаходиться на рівні «середній і вище середнього» це робить їх просто ідеальними з точки зору «ціна-якість» Саме з цієї причини вони так популярні в Україні. Remsa – це один з двох брендів іспанської компанії Eurofren. Колодки виробляються на 12 заводах по всьому світу. За рік виробляють до 130 міліонів штук. Тестуються колодки на гірських дорогах в Альпах, де гальмівні системи випробовуються на всі можливі види перегрузок. Додатково колодки проганяють в тестах на обертових динамометрах, які дозволяють імітувати 10 000 годин роботи. Гальмівні колодки Remsa частіше купують власники автомобілів марки Фольксваген, так як ціна їх значно нижча, ніж у конкурентів. Гарний приклад, гальмівні колодки на Пасат Б7, цього виробника коштують на 30% дешевше, ніж Ferodo або TRW.

Brembo

гальмівні колодки brembo

Виробник, котрий не потребує представлення. Італійські гальмівні супорта Brembo, хвилюють душу кожного, хто захоплювався супер і спорт карами. До речі, колодки компанія Brembo почала виробляти відносно недавно – всього з 2010 року. Колодки представлені трьома серіями – Original, Xtra, та Sport. Преша складається з 1400 колодок. Друга була представлена в 2018 році і призначена для спортивних і потужних автомобілів. Спортивна серія створена для руху по трасі в спортивному режимі. Суміш витримує температуру до 600 градусів Цельсія (в той час як звичайні колодки нагріваються до 400). Гальмівні колодки Brembo купують, в основному власники японських марок автомобілів, тому що їх вартість значно нижча,ніж у найближчих конкурентів. Наприклад, передні гальмівні колодки на Міцубісі Ланцер 9 коштують на 15% дешевше, ніж Ferodo.

Textar

гальмівні колодки textar

Ця німецька компанія займалась гальмами ще коли замість колодок використовували шкіряні ремені. А сьогодні це преміум-виробник, широко представлений в оригінальній комплектації як звичайних автомобілів так і суперкарів. Колодки Textar представлені базовою серією із 1600 артикулів і серій EPAD, котра обіцяє практично безшумне гальмування з малим виділенням пилу.

Читайте також: Скільки ходять, коли міняти, і який ресурс мають гальмівні диски