Автомобільні склоочисники, а саме так офіційно називають двірники, здаються простою деталлю. Ну труть собі і труть – що ще? Але якщо ви з таким об'ємом знань підете їх купувати, то можете бути здивовані. Тому що конструкцій у них цілих три варіанти. А ще при виборі потрібно врахувати інші важливі параметри. А ще потрібно зрозуміти які двірники кращі взимку. У результаті купивши їх навмання, можна виявитися тією самою мавпою з окулярами, яка не знала з якої сторони і куди саме їх причепити. Тому давайте розбиратись з цією начебто простою деталлю.
Як працюють двірники і що потрібно про них знати
Коли починається дощ і ви перемикаєте важіль на кермі, щоб хоч щось бачити, починає працювати мотор склоочисників. Він через трапецію, яка прихована під жабо, передає зусилля безпосередньо на самі «двірники», щоб вони почали рухатись.
Воду та/або забруднення прибирає гумова кромка деталі, яка безпосередньо прилягає до скла. Як забезпечується притиск? За це відповідає вся конструкція над гумкою. В залежності від типу конструкції прилягання забезпечується по різному, але про це розповімо далі, детально пройшовшись по кожній категорії.
Що ж вам потрібно знати, щоб купити собі двірник? Окрім бренду і конструкції, це розмір щіток та тип кріплення до автомобіля.
Як визначити розмір двірників
Розміри скла у автомобілів різні, а отже і розміри склоочисників теж різні. Причому іноді обидва двірники на авто можуть бути однаковими, а іноді один довший за інший. Тому важливо розуміти якого розміру щітки стоять саме на вашому авто?
Як це зробити самостійно? Пошукати розміри в технічній документації до машини, загуглити, або виміряти розмір самостійно. Насправді відхилення в 1,5-2 сантиметри не є критичним і допускається різними виробниками. В інтернет-магазинах ця деталь, частіше за все, підбирається за маркою-моделлю автомобіля. Хоча перевірити ще раз розміри все одно варто.
Унікальні двірники лише для однієї моделі зустрічаються доволі рідко. Найчастіше
комплект щіток склоочисника підходить для кількох штук або навіть кількох десятків автомобілів. Іноді виробники цієї деталі навіть не вказують список застосовності, а просто вказують розміри щіток. Цього вже достатньо.
Як зрозуміти який у мене тип кріплення двірників
Так, ще у склоочисників відрізняється кріплення до «повідця» - тієї металевої частини, на яку кріпиться сама щітка. Більшість автомобілів мають класичне кріплення « гачок» (the hook), але серед інших версій варіантів дуже багато: кнопка, штирь, замок, зажим, клешня і інші.
Якщо ви замінюєте оригінальні щітки на своєму автомобілі. То спробуйте визначити їх тип кріплення візуально або загуглити який використовується на вашій моделі. А ось якщо щітки нерідні і замінювались багато разів, є вірогідність того, що попередній власник вже змінив тип кріплення. Тому що виробники склоочисників надають у комплекті різні варіанти, зокрема і універсальний тримач.
Рятує той факт, що навіть якщо у вас в упаковці не виявилося потрібного кріплення, то іноді можна встановити новий комплект на старий тримач. Тим паче, що здебільшого у «двірників» зношується гумова частина, а не сама конструкція.
Коли тип кріплення і розмір відомі, залишається обрати варіант конструкції. Тим більше, що тут у вас повний карт-бланш – обирайте що хочете, на будь-який смак та гаманець.
Каркасні склоочисники: плюси і мінуси
Це найкласичніша форма «двірників», яку можливо зустріти на більшості старих машин і на моделях бюджетного сегменту. Коли гумову частину притискає до скла металева конструкція, всередині чимось схожа на «ялинку», це каркасні склоочисники.
Свого часу це була ідеальна версія. Лобове скло було в основному пласким, тому така конструкція забезпечувала надійне прилягання резинки до скла. Швидкості були меншими і аеродинаміка грала не таку важливу роль.
Вже розумієте які у результаті у неї мінуси? Правильно, каркасні двірники погано підходять для моделей з вигнутим склом і у них погана аеродинаміка. А в нашому випадку варто додати ще й той факт, що взимку такі двірники сильніше обмерзають. Тому з’явилась категорія зимових двірників – на каркас одягається спеціальний чохол, а гумка має адаптований до низьких температур склад.
Загалом головний плюс такої конструкції – це низька ціна. Ну і високе зусилля притиску на плокскому склі, якщо це актуально для вашого автомобіля.
Популярні автомобілі на яких встановлені каркасні двірники: Skoda Octavia Tour, Opel Astra G, і Ford Focus 2.
Безкаркасні склоочисники: плюси і мінуси
Пам’ятаєте, на стику століть автомобільний дизайн різко змінився? В автомобілях стало менше прямих ліній і прямих кутів. Дизайн взагалі став дуже важливим, і кожен елемент автомобіля став мати значення.
Змінилися і форми лобового скла, насамперед, і вимоги до зовнішнього вигляду двірників. Так інженери вигадали безкаркасну конструкцію. Здається, що у них залишився тільки гумовий елемент і місце для кріплення до повідця. Але це не зовсім так. «Гумка» все-таки кріпиться кріпиться до подоби корпуса, який майже не видно, але в середині якого знаходяться пружинки, які забезпечують прилягання склоочисників до лобового скла. Виглядають такі двірники досить ефектно і підходять для будь-якої форми скла.
Але практика показала, що вони не можуть забезпечити притиск на рівні з каркасними двірниками. І в цьому полягає їх основний мінус. Є ще висока вартість, але для когось це недолік, а хтось готовий платити за красу. Тому що своє завдання такі щітки виконують і мають масу плюсів.
Вони в комплексі з іншими елементами покращують аеродинаміку автомобіля. Не обмерзають узимку, тому що там майже нічому обмерзати. Ну і ще вони ефектно виглядають на лобовому склі будь-якого автомобіля, навіть бюджетного.
Популярні автомобілі на які встановлені безкаркасні двірники: VW Passat B6, Renault Megane 3, BMW F10
Гібридні склоочисники: плюси і мінуси
Але так, як немає меж досконалості, а до сили притиску безкаркасних двірників залишалися питання, автоінженери не зупинилися і вигадали гібридну конструкцію. Це дійсно поєднання двох варіантів. Інженери взяли каркас, спробували зробити його максимально компактним і заховали під кожух, зовні схожий на конструкцію безкаркасних склоочисників. Що вийшло в результаті? Суцільні плюси.
Такі двірники забезпечують притискну силу на рівні каркасних щіток. При цьому роблять це на лобовому склі будь-якої форми. При цьому вони так само ефектно виглядають, не погіршують аеродинаміку і мало обмерзають узимку. Ідеально!
Але за ідеал потрібно платити. Тому це найдорожча конструкція склоочисників.
Популярні автомобілі на яких встановлені гібридні двірники: Mazda CX-5, Toyota Camry 40, Kia Sportage 4
Як обрати найкращі щітки склоочисника
Якщо ви чекаєте на чарівну пігулку і універсальну відповідь – її, як завжди, не буде. Найкращі – це ті, які виконують своє завдання і не обтяжують ваш гаманець. З точки зору технологій оптимальний вибір це гібридні щітки. Але якщо вони встановлені відповідні. Якщо автомобіль старий і їздите ви на ньому без лихацтва, то вам підійдуть і каркасні. Якщо важливіший зовнішній вигляд – то краще обирати безкаркасні.
Все-таки доведеться самому подумати? Так це ми ще бренди не обговорювали. А там теж цікаво – у всіх провідних виробників по декілька різних лінійок, з різними технологіями і конструкціями. І також на будь-який смак і гаманець. Але основні параметри «двірників» ви тепер знаєте. Тому обов’язково розберетесь!
Читайте также: Когда менять воздушный фильтр на автомобиле