Як часто міняти паливний фільтр

коли потрібно замінювати паливний фільтр

Система очищення палива на сучасних автомобілях – двохступенева, оснащена двома паливними фільтрами: грубої фільтрації з відсівом механічних частинок розміром до 10 мкм і тонкої, здатної відсіювати сторонні домішки понад 10 мкм.

Фільтр грубої очистки встановлено в баку, він має просту конструкцію, як правило, це звичайна сіточка з необмеженим терміном експлуатації. Сіточку можна промити, або замінити фільтруючий елемент. В автомобілях з дизельними агрегатами такий модуль обладнаний додатковим сепаратором-відстійником для відділення води і встановлений зазвичай перед насосом високого тиску.

Паливний фільтр тонкої очистки – нерозбірний з герметичним термостійким корпусом і двома штуцерами (впускним і випускним), глибоку фільтрацію палива забезпечують мембрани із спеціального паперу або композитних матеріалів. Такий фільтр вмонтовано в паливну магістраль і він підлягає плановій заміні відповідно до технічного регламенту заводу-виробника для певної марки двигуна: термін служби паливного фільтра різних виробників складає від 10 до 120 тисяч км пробігу.

Різновиди паливних фільтрів

  • Карбюраторного типу для бензинових моторів без інжекторного вприску під тиском: очистка палива від частинок розміром до 15-20 мкм. Цей показник глибини очищення рекомендований в агрегатах без електронної системи управління (ЕСУД) і підходить до більшості вітчизняних моделей. Фільтра карбюраторного типу також бувають розбірні з можливістю заміни робочих елементів (сітки, спіралі, мембрани).паливний фільтр для карбюраторних двигунів


  • Інжекторного типу, для двигунів з системою розподіленого вприску здатні видаляти механічні домішки розміром вище 10-15 мкм. Такий ступінь чистоти потрібен для подачі паливної суміші під тиском в форсунки, тому корпус фільтра нерозбірний, виконаний з алюмінію або сталі з завальцьованою торцевою частиною кріплень штуцерів. Такі паливні фільтра також бувають з вмонтованим регулятором тиску палива, які регулюють тиск в паливній системі. Прикладом може слугувати, паливний фільтр на Шкоду Октавію А5, який регулює тиск в паливній системі в межах 4 Bar. Існує ще один вид паливних фільтрів для бензинових двигунів, які встановлюються безпосередньо в колбу паливного фільтра. Перевага таких фільтруючих елементів більш довгий інтервал заміни, від 45 до 90 тис. км. Недоліком є складність заміни, так як потрібно розбирати колбу паливного насоса, яка знаходиться в баку. Приклад, паливний фільтр Лансер 9, для заміни якого, потрібно зняти заднє сидіння в салоні і виняти з паливного бака модуль подачі палива.паливний фільтр дляінжекторних двигунів


  • Дизельні двигуни комплектуються модулями очистки, які мають більш складну конструкцію і високий показник фільтрації частинок і домішок. Особливі вимоги до чистоти дизельного палива пов’язані з принципом роботи системи вприску, де створюється високий тиск (більше 200 атмосфер) за допомогою насосу високого тиску перед подачею на форсунки. Паливний фільтр для дизельних агрегатів може бути оснащений нагріваючим елементом для запобігання кристалізації парафінових сумішей при низьких температурах і обов’язковим сепаратором для відділення води. Паливні фільтра для дзельних двигунів рекомендується замінювати кожні 10 тисяч км, хоча бувають виключення в автомобілях з подовженим інтервалом заміни фільтрів. В будь якому випадку потрібно відштовхуватись від рекомендацій заводу виробника певної марки. Наприклад, паливний фільтр на фольксваген Т5 рекомендується замінювати кожні 30 тисяч кілометрів.паливний фільтр для дизельних двигунів

Від чого залежить інтервал заміни паливного фільтра

Інтервал заміни паливних фільтрів залежить від умов експлуатації автомобіля, кількості холодних запусків двигуна при мінусових температурах, стилю їзди власника і якості палива. Гарантійний термін служби певного паливного фільтра вказаний в сервісній книжці, однак за статистикою на українських дорогах його засмічення відбувається раніше в 60% випадків. Основні ознаки зношеності фільтруючих елементів:

  • збільшується витрата палива;
  • двигун не тримає обороти на холостому ходу, можливий ефект «троїння»;
  • втрата потужності на високих обертах;
  • проблеми з запуском запалення;
  • нерівномірна робота газорозподільної системи, вихлопні гази не відповідають нормі шкідливих викидів.

При подальшій експлуатації автомобіля зі зношеним паливним фільтром відбувається утворення нагару на свічках, клапанах та стінках циліндрів, засмічення форсунок з частою відмовою пуску двигуна, утворення корозії в паливних магістралях дизельних агрегатів, вихід з ладу вузлів ГРМ (газорозподільного механізму).

Нижче декілька посилань на популярні моделі:

Паливний фільтр Рено Меган 3

Паливний фільтр Пассат Б5

Паливний фільтр Лансер 10

Паливний фільтр Рено Дастер 1.5 дизель

Читайте також: Які свічки запалювання кращі: калільне число, ресурс, зазор і рейтинг свічок запалювання