Volkswagen Transporter T5 огляд автомобіля

П’яте покоління Volkswagen Transporter T5 ось вже більше десятка років не втрачає почесного статусу найпопулярнішого комерційного автомобіля на українському ринку. Своєю славою ця серія зобов’язана синтезу простоти і функціональності, широким можливостям трансформації і різновиду можливих комплектацій. Українські перевізники активно використовують автомобілі ряду Фольксваген Т5 як при перевезенні товарів, так і під час пасажирських рейсів, що в черговий раз підтверджує легендарну універсальність марки.

Інтер’єр

Внутрішнє оздоблення гарно продумане. Всі деталі виконують виключно практичну функцію. В пасажирських моделях сидіння легко демонтуються, і салон перетворюється в просторе місце для перевезення вантажів. Конструктори подбали про комфортне використання панелі приладів, у фронтальній частині якої розміщений важіль перемикання передач. Перепади температур в салоні мінімізуються за рахунок шару теплоізоляції на стеклах автомобіля, а також ефективної системи вентиляції. Пряме вертикальне положення стінок кузова, рівна полога підлога і всілякі кріплення для фіксації вантажів роблять авто серії Т5 ідеальним транспортом для малотоннажних перевезень. Можливі різні системи електропакетів для підняття вікон, боковиз дзеркал і дверей. У випадку з довгою колісною базою, задні двері відчиняються на 250 градусів. Водій машини може відчувати незручності з механікою розсувних дверей. В клапанах і металевих частинах може збиратись волога, яка швидко замерзає на морозі. Бічні скла на перших моделях лінійки оснащені недостатньо тугими ущільнювачами, пропускаючими вологу.

Підвіска

Сімейство Т5 оснащено передньою незалежною підвіскою McPherson і задньою двохважільною. Ходова складова добре налаштована і чудово справляється з нерівностями на дорозі, автомобіль стійкий під час різких поворотів. Резинки на задній підвісці замінюють не частіше ніж раз на 120 тис. км., амортизатори і сайлентблоки на передній – раз на 120 тис. км. Шарові опори і підшипники можуть безвідмовно служити до 100 тис. км.

Двигун

Виробник подбав про те, щоб покупцеві було з чого вибирати: до продажу в Україні доступні різні варіації двигунів.

Для мікроавтобусів можливе оснащення бензиновими двигунами:

  • На 2.0 л. і 204 к.с. (CJKA)
  • На 2.0 л. і 115 к.с. (AXA)
  • На 3.2 л. і 235 к.с. (BDL)

Велика енерговитратність порівняно з дизельними двигунами очевидна, але кількість проблемних нюансів в роботі бензинового двигуна також набагато нижче.

Що стосується турбодизелів, то існують більш повільні, ніж бензинові варіанти TDI з робочим об’ємом 1.9:

  • 1.9 л., 105 к.с. (AXB)
  • 1.9 л., 85 к.с. AXC)
  • 1.9 л., 102 к.с. (BRS)
  • 1.9 л., 82 к.с. (BRR)

Також на автомобіль встановлюються більш потужні мотори 2.5 TDI

  • 2.5 л., 130 к.с. (AXD і BNZ)
  • 2.5 л., 170 к.с. (BPC і AXE)

В 2009 році відбувся рестайлінг Фольксваген Транспортер Т5 і всі дизельні мотори були замінені на більш нові з об’ємом 2.0 літра і системою вприску «Common Rail». Двохлітрові дизельні двигуни встановлюються на WV T5 з різною потужністю:

  • 2.0 л., 84 к.с. (CAAA)
  • 2.0 л., 102 к.с. (CAAB)
  • 2.0 л., 140 к.с. (CAAC, CCHA)
  • 2.0 л., 180 к.с. (CFCA)

Для 1.9 TDI встановлюється п’ятиступінчата МКПП, для 2.0 TDI є вибір між шестиступінчатою механікою або семиступінчатим автоматом. Шестиступінчата механіка призначена і для 2.5 TDI. Можливості турбіни дозволяють досягати вищої риси потужності при 3500 об/хв. У зв’язку з цим, їзда відбувається при низьких обертах, роботі в натяжному режимі і при значному перевантаженні автомобіля. Прагнення водити на низьких обертах пов’язане з бажанням економити паливо і поберегти дизель. Але така ощадливість може дорого обійтися власнику автомобіля.

В чому ж полягає підступ роботи турбодизеля?

Можна виділити декілька особливостей в конструкції Volkswagen Transporter T5:

  • Недовговічність запчастин, розташованих далеко від насоса. Річ у тім, що низькі оберти супроводжуються малою кількістю прокачуваного мастила. До найбільш уразливих частин відносяться гідро товкачі, кулачки розподілвалу, система вприску і коромисла. В результаті недостачі мастила, деталі швидко втрачають захисне покриття робочої поверхні, і утворюють металеву стружку. Наслідки руйнування працюючих «насухо» штовхальників і розподіл валу – закупорка редукційного клапана, зупинка поршня в циліндрі. Постраждалий мотор потребує капітального ремонту;
  • Необхідність оснащення двигуна попереднім підігрівачем. В машині краще помістити автономну піч. Це дозволить скоротити період мало оборотної їзди в холостому режимі. Крім того, занадто велика відстань між дисками маховика може стати причиною його виходу з ладу. Характерний симптом збою – грубий металевий стук, що переходить на трансмісію. Існує прямий зв'язок між неполадками в зчеплені і в маховику, їх діагностика має відбуватись одночасно;
  • Швидка поява дефектів в паливному радіаторі на арці лівого переднього колеса. Великий ущерб наносять удари предметів, що відлітають від дороги (щебінь, сміття), а також небезпечні маніпуляції з домкратом.
  • Характерна поломка для двигунів 2.5 TDI – вихід з ладу водяного насоса. Несправність можна визначити по частках, що накопичилися на кришці маслозаливної горловини. Дорожнеча насоса обусловлює недотримання термінів його заміни водіями, а несвоєчасне прочищення дренажу – викид охолоджувальної рідини в систему змазки. Максимальна межа служби оригінального насоса – 350 тис. км.;
  • Ремінь ГРМ в WV T5 потребує регулярної заміни в середньому для кожних 130 тис. км. Це ж відноситься і до роликів.
  • Уразливість паливних механізмів. В результаті інтенсивної експлуатації, зношуються гумові складові системи вприскування, куди паливо поступає безпосередньо в голівці блоків циліндрів. Висока вірогідність попадання всередину надмірної кількості палива і змішування її з мастилом. Саме тому важливий регулярний контроль мастила.