П’яте покоління Volkswagen Transporter T5 ось вже більше десятка років не втрачає почесного статусу найпопулярнішого комерційного автомобіля на українському ринку. Своєю славою ця серія зобов’язана синтезу простоти і функціональності, широким можливостям трансформації і різновиду можливих комплектацій. Українські перевізники активно використовують автомобілі ряду Фольксваген Т5 як при перевезенні товарів, так і під час пасажирських рейсів, що в черговий раз підтверджує легендарну універсальність марки.
Інтер’єр
Внутрішнє оздоблення гарно продумане. Всі деталі виконують виключно практичну функцію. В пасажирських моделях сидіння легко демонтуються, і салон перетворюється в просторе місце для перевезення вантажів. Конструктори подбали про комфортне використання панелі приладів, у фронтальній частині якої розміщений важіль перемикання передач. Перепади температур в салоні мінімізуються за рахунок шару теплоізоляції на стеклах автомобіля, а також ефективної системи вентиляції. Пряме вертикальне положення стінок кузова, рівна полога підлога і всілякі кріплення для фіксації вантажів роблять авто серії Т5 ідеальним транспортом для малотоннажних перевезень. Можливі різні системи електропакетів для підняття вікон, боковиз дзеркал і дверей. У випадку з довгою колісною базою, задні двері відчиняються на 250 градусів. Водій машини може відчувати незручності з механікою розсувних дверей. В клапанах і металевих частинах може збиратись волога, яка швидко замерзає на морозі. Бічні скла на перших моделях лінійки оснащені недостатньо тугими ущільнювачами, пропускаючими вологу.
Підвіска
Сімейство Т5 оснащено передньою незалежною підвіскою McPherson і задньою двохважільною. Ходова складова добре налаштована і чудово справляється з нерівностями на дорозі, автомобіль стійкий під час різких поворотів. Резинки на задній підвісці замінюють не частіше ніж раз на 120 тис. км., амортизатори і сайлентблоки на передній – раз на 120 тис. км. Шарові опори і підшипники можуть безвідмовно служити до 100 тис. км.
Двигун
Виробник подбав про те, щоб покупцеві було з чого вибирати: до продажу в Україні доступні різні варіації двигунів.
Для мікроавтобусів можливе оснащення бензиновими двигунами:
- На 2.0 л. і 204 к.с. (CJKA)
- На 2.0 л. і 115 к.с. (AXA)
- На 3.2 л. і 235 к.с. (BDL)
Велика енерговитратність порівняно з дизельними двигунами очевидна, але кількість проблемних нюансів в роботі бензинового двигуна також набагато нижче.
Що стосується турбодизелів, то існують більш повільні, ніж бензинові варіанти TDI з робочим об’ємом 1.9:
- 1.9 л., 105 к.с. (AXB)
- 1.9 л., 85 к.с. AXC)
- 1.9 л., 102 к.с. (BRS)
- 1.9 л., 82 к.с. (BRR)
Також на автомобіль встановлюються більш потужні мотори 2.5 TDI
- 2.5 л., 130 к.с. (AXD і BNZ)
- 2.5 л., 170 к.с. (BPC і AXE)
В 2009 році відбувся рестайлінг Фольксваген Транспортер Т5 і всі дизельні мотори були замінені на більш нові з об’ємом 2.0 літра і системою вприску «Common Rail». Двохлітрові дизельні двигуни встановлюються на WV T5 з різною потужністю:
- 2.0 л., 84 к.с. (CAAA)
- 2.0 л., 102 к.с. (CAAB)
- 2.0 л., 140 к.с. (CAAC, CCHA)
- 2.0 л., 180 к.с. (CFCA)
Для 1.9 TDI встановлюється п’ятиступінчата МКПП, для 2.0 TDI є вибір між шестиступінчатою механікою або семиступінчатим автоматом. Шестиступінчата механіка призначена і для 2.5 TDI. Можливості турбіни дозволяють досягати вищої риси потужності при 3500 об/хв. У зв’язку з цим, їзда відбувається при низьких обертах, роботі в натяжному режимі і при значному перевантаженні автомобіля. Прагнення водити на низьких обертах пов’язане з бажанням економити паливо і поберегти дизель. Але така ощадливість може дорого обійтися власнику автомобіля.
В чому ж полягає підступ роботи турбодизеля?
Можна виділити декілька особливостей в конструкції Volkswagen Transporter T5:
- Недовговічність запчастин, розташованих далеко від насоса. Річ у тім, що низькі оберти супроводжуються малою кількістю прокачуваного мастила. До найбільш уразливих частин відносяться гідро товкачі, кулачки розподілвалу, система вприску і коромисла. В результаті недостачі мастила, деталі швидко втрачають захисне покриття робочої поверхні, і утворюють металеву стружку. Наслідки руйнування працюючих «насухо» штовхальників і розподіл валу – закупорка редукційного клапана, зупинка поршня в циліндрі. Постраждалий мотор потребує капітального ремонту;
- Необхідність оснащення двигуна попереднім підігрівачем. В машині краще помістити автономну піч. Це дозволить скоротити період мало оборотної їзди в холостому режимі. Крім того, занадто велика відстань між дисками маховика може стати причиною його виходу з ладу. Характерний симптом збою – грубий металевий стук, що переходить на трансмісію. Існує прямий зв'язок між неполадками в зчеплені і в маховику, їх діагностика має відбуватись одночасно;
- Швидка поява дефектів в паливному радіаторі на арці лівого переднього колеса. Великий ущерб наносять удари предметів, що відлітають від дороги (щебінь, сміття), а також небезпечні маніпуляції з домкратом.
- Характерна поломка для двигунів 2.5 TDI – вихід з ладу водяного насоса. Несправність можна визначити по частках, що накопичилися на кришці маслозаливної горловини. Дорожнеча насоса обусловлює недотримання термінів його заміни водіями, а несвоєчасне прочищення дренажу – викид охолоджувальної рідини в систему змазки. Максимальна межа служби оригінального насоса – 350 тис. км.;
- Ремінь ГРМ в WV T5 потребує регулярної заміни в середньому для кожних 130 тис. км. Це ж відноситься і до роликів.
- Уразливість паливних механізмів. В результаті інтенсивної експлуатації, зношуються гумові складові системи вприскування, куди паливо поступає безпосередньо в голівці блоків циліндрів. Висока вірогідність попадання всередину надмірної кількості палива і змішування її з мастилом. Саме тому важливий регулярний контроль мастила.