Чому скриплять гальма та основні причини скрегота гальм

Деякі проблеми в автомобілі неможливо помітити, доки не почнеш цілеспрямовано шукати. А деякі, такі як скрегіт при гальмуванні, голосно заявляють про себе і просто вимагають, щоб їх усунули. Але, як і в більшості випадків, потрібно з’ясувати конкретну причину чому це відбувається. Тому що їх може бути декілька.

чому скриплять гальма

Як працює дискова гальмівна система

Сучасні легкові автомобілі та позашляховики використовують гідравлічну гальмівну систему, яка заповнена гальмівною рідиною. У автомобілях середнього класу і вище на всіх колесах використовуються дискові гальмівні механізми. У бюджетних моделей на задній осі зберігаються гальмівні барабани.

як працює гальмівна система

Як працює дисковий гальмівний механізм в гідравлічній гальмівній системі? Після натискання на гальмівну педаль, зусилля за допомогою вакуумного підсилювача гальм передається в головний гальмівний циліндр. Поршень усередині нього стискає гідравлічну рідину, що створює тиск в системі. Далі тиск через гальмівні шланги передається на гальмівні супорти. На кожному колесі встановлено по одному супорту – його конструкція «обіймає» гальмівний диск. Тиск у системі впливає на поршні супорта (іноді можуть називатись колісними гальмівними циліндрами). Поршні супорта здійснюють притискне зусилля на гальмівні колодки – по дві штуки на колесі, з обох сторін гальмівного диску. В результаті колодки притискаються до диску частиною, на яку нанесено фрикційний матеріал. Завдяки силі стискання, гальмівний диск ( а з ним і колесо) уповільнюється або повністю зупиняється.

Головні причини скрипу гальм і методи усунення несправності

Тепер, коли ви розумієте які основні компоненти системи, можна розібратись з тим, що саме може скрипіти. А найголовніше – як усунути причину цього неприємного звуку.

Стерлися гальмівні колодки

Ця причина насправді одна з найчастіших. Більшість сучасних гальмівних колодок оснащені «індикатором зносу». Частіше за все це металевий язичок, котрий починає тертись об гальмівний диск і скрипіти (пищати, скреготати і видавати інші схожі звуки). І хоча цей пронизливий звук може бути доволі неприємним, він є чудовим попередженням. І дістане вас раніше аніж виникне реальна небезпека ДТП із-за повністю зношених колодок. Гальмівні колодки не дуже зручно перевіряти регулярно, але як тільки ви почуєте цей вереск, ви або поїдете на СТО або перевірете колодки самостійно. Мінімально допустима товщина фрикційного матеріалу – 2 міліметри.

скрип індикаторагальмівних колодок

Рішення проблеми: потрібно просто зайти на сайт інтернет-магазину Leoparts, підібрати колодки за маркою/моделлю або по по VIN-коду, купити та замінити їх.

Підклинюють гальмівні супорта або направляючі

А це одна з найнебезпечніших ситуацій. Тому що якщо супорт або направляюча підклинює, то вузол не забезпечує коректного гальмування. Із-за цього виникаютть і скрипи – частіше за все періодичні, а не постійні як у випадку з індикатором зносу.

підклинюють направляючі

Рішення проблеми: доведеться повністю розбирати та змащувати супорт. Якщо якісь з деталей мають вогнища корозії, їх потрібно усунути – відшліфувати і також змастити або повністю замінити. Якщо клинять направляючі, їх теж потрібно змастити або повністю замінити. А взагалі краще при кожній заміні колодок змащувати супорта і направляючі якісними спеціалізованими змазками, наприклад, TRW PFG110 які витримують високі температури і стійкі до забруднень.

Зношені гальмівні диски

Гальмівні колодки можуть бути в порядку або взагалі бути новими, а скрип все одно виникає. Можливо, в цьому винні гальмівні диски. Їх ресурс в 2-3 рази більший, ніж у колодок, тому коли ви ставите нові колодки на старі диски, можуть виникати різні ситуації:

На краю дисків виникає «буртик» - незношена частина, яка відрізняється по висоті від самого диска. Він провокує скрип.

У випадку перегріву або сильних вібрацій виникає нерівномірне зношування або навіть ефект «остекління» дисків. Все це призводить до нерівномірного зношування нових колодок і скрипів.

Рішення проблеми: якщо проблема саме в дисках, а це легко визначається візуально, то спочатку їх можна спробувати проточити, а якщо це не допоможе то гальмівні диски доведеться замінити. Зручний онлайн-каталог нашого інтернет-магазину вам в поміч.

Неякісні гальмівні колодки

Одна з найпоширеніших проблем, котра, тим не менш важко визначима. Як ви бачите, є велика кількість причин, чому можуть скрипіти навіть дорогі преміальні колодки. Те саме може відбуватись і з дешевими колодками. Але якщо ваші перевірки не вказали на якісь конкретні проблеми з гальмівною системою, то можливо проблема дійсно в якості деталей. В такому випадку колодка може бути несиметричною і підклинювати в механізмі. Або фрикційний матеріал може зношуватись нерівномірно. Або його склад провокує сторонні звуки. У випадку коли виробник на чомусь занадто заощадив, може бути все що завгодно.

Рішення проблеми: заміна на колодки від перевіреного виробника або бренд з гарними відгуками. Також ви можете звернутись до наших експертів – ми порекомендуємо які колодки будуть гарно працювати на вашому автомобілі, в різних цінових сегментах.

Підклинюють гальмівні колодки

Іноді скрипи можуть виникати, тому що в гальмівному супорті клинять саме колодки. Скоріше за все в посадочних місцях скоби гальмівного супорта утворилась корозія, яка не дає гальмівній колодці спокійно рухатись.

клинять гальмівні колодки в посадочних місцях

Рішення проблеми: вам доведеться зробити профілактику гальмівних механізмів. Потрібно зняти гальмівні колодки і вичистити посадочні місця від утворень корозії, а також змастити ці місця спеціальною, високотемпературною змазкою, яка не змивається водою. Це може бути, наприклад Liqui Moly Bremsen-Anti-Quietsch-Paste

Некоректна зборка і незатягнуті кріплення

Якщо ви без належного досвіду збирали гальмівний механізм самостійно або ваші механіки недостатньо кваліфіковані, то можливі помилки встановлення:

  • колодки встановлені криво;
  • направляючі і супорт не почищені і не змащені;
  • будь-які кріплення у вузлі недостатньо затягнуті;
  • інші помилки.

Все це може призводити до того, що гальма починають скрипіти або видавати інші сторонні звуки.

Гальма скриплять при високій вологості

Дощ, сніг та волога також можуть визивати скрип гальм. Зазвичай це відбувається із-за скупчення конденсату на дисках. В такій ситуації після прогріву гальмівних колодок шум повинен припинитись.

Рішення проблеми: щоб попередити сторонні звуки з цієї причини ви можете хіба що купити/побудувати гараж або ставити машину на закритому паркувальному майданчику. Але зазвичай такий звук не триває довго.

Основні поради

Якщо у вас пищать колодки, то спочатку за допомогою візуального огляду і механічної діагностики розберіться в чому саме проблема. Далі достатньо провести нескладні операції для усунення скрипу чи писку.

Гальмівні колодки, гальмівні диски, супорти, направляючі і ремкомплекти ви завжди можете замовити у нас, в інтернет-магазині Leoparts. Вибрати необхідні деталі можливо самостійно в нашому зручному онлайн-каталозі, або залишити нам запрос по VIN-коду.

Читайте також: Які двірники краще: каркасні, безкаркасні чи гібридні